Abril 20, 2024, 09:32:55 am

Servidor TS

Discord Server

Mapa


Bem-vindo, Visitante. Por favor faça o Login ou o Registro.
Perdeu o seu e-mail de ativação?
Abril 20, 2024, 09:32:55 am

Login com nome de usuário, senha e duração da sessão

Exibir posts

Esta seção lhe permite ver todos os posts deste membro. Note que você só pode ver os posts de seções às quais você tem acesso.


Tópicos - =FN=Fluidman

Páginas: 1 ... 18 19 [20]
571
Falcon BMS / Novo Cockpit Para O Falcon 4.0 - Sp/bms E Ff3
« Online: Março 22, 2006, 07:18:34 pm »
Olha aí Falconeiros o Aeyes realizando mais ums excelente trabalho, o cockpit do EF2000.





















Já entrou em Beta e vem com um set de novas texturas e Splashs

Mais detalhes em :
http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=102255

ou no site do Aeyes : http://www.cockpits.nl


Abraços,

=FN=Fluidman

572
Fotos & Vídeos / Top Gun - "o Futuro De Iceman"
« Online: Março 21, 2006, 10:59:15 am »
Dá uma olhada aí pessoal neste vídeo hilário, um paródia com o Val Kilmer interpretando o ICEMAN no "Saturday Night Live ", programa de comédia americano.
Infelizmente sem legendas.

http://www.usafitz.com/SupportingPages/iceman.htm

Abraços,

=FN=Fluidman

573
Falcon BMS / Breve Review Do Hotas Cougar
« Online: Março 14, 2006, 04:37:56 pm »

574
Hardware & Software / Sai X-52 Entra Hotas Cougar
« Online: Março 14, 2006, 04:31:44 pm »
No último sábado, chegou meu Hotas Cougar e gostaria de compartilhar as experiências que estou tendo com ele aqui.
Gostaria de dizer primeiro estas opiniões são pessoais e meu objetivo não é atacar qualquer pessoa do fórum ou outros fabricantes.
Meu joy antes deste era um Saitek X-52 ,que agora está com o Moska.
A princípio não tinha uma visão muito positiva sobre o Hotas, por causa de um post colocado aqui no fórum a um tempo atrás.. Entretanto esta visão logo sumiu  quando tive contato com o hotas durante a instalação da Mega Máquina do Guto.
Lá já vi que ele não é um simples joystick, pois após a instalação correta (mais adiante), e verificação do sistema de profiles, onde existe um linguagem própria para a programação do Joy, percebi que existe um abismo de diferença entre os outros joys da mesma categoria.


Alguns itens :

1.   Instalação

A instalação correta do Hotas é provavelmente o pior quesito do Joystick, ela não é simples e se for malfeita podem  ocorrer uma série de comportamentos errados nos eixos e botões do mesmo.
Eu levei cerca de 2 horas para chegar na instalação correta,  até que achei na Internet uma receita que foi infalível na instalação. Até encontra-lá sofri com o comportamento errôneo dos eixos.
Acredito que quem possa ter instalado errado deva estar muito descontente e reclamando do Joy, mas segue logo abaixo o roteiro para a instalação correta do Hotas.

Citar
1. Assuming that this isn't a LAPTOP that you are installing on, RIGHT CLICK on MY COMPUTER, select PROPERTIES, click the HARDWARE TAB, press the DEVICE MANAGER button. Scroll down to UNIVERSAL SERIAL BUS CONTROLLERS and click the + sign to expand the tree. You'll see a few devices there called USB ROOT HUB. Double click the first one, and select the POWER MANAGEMENT tab. If there is a checkmark in the box by "Allow the computer to turn off this device to save power", remove it. Do the same for all of the remaining USB ROOT HUBs in that section.

2. If you are REINSTALLING or UPDATING, BACK UP the FOXY stick and macro files that you've created for your sims.

3. UNPLUG the Cougar (or leave it unplugged if this is a new install)

4. UNPLUG your THROTTLE and RUDDERS from the Cougar

5. LEAVE the COUGAR UNPLUGGED for now

6. REMOVE FOXY and the CCP software using ADD/REMOVE programs

7. With the Cougar still unplugged, REBOOT

8. Go into your file manager (WINDOWS EXPLORER) then go to C:/Program Files and look for the FOXY and HOTAS folders. If they are still there, MANUALLY DELETE them.

9. Run the CCP software installer again (version 3_HCO_2004.exe as of this writing)

10. When it asks you to PLUG IN THE COUGAR, pull the trigger and keep it pulled while plugging in the Cougar, and KEEP it held for 5 full seconds after you have plugged it in.

11. Release the trigger, and allow XP to detect, and install ALL of the drivers. This will take a minute or two, because once you think it's done, it will detect TWO other Cougar devices. Thrustmaster HOTAS Cougar (IN) and Thrustmaster HOTAS Cougar (OUT). When these are detected, the driver loading is complete.

12. REBOOT

13. Go to the START MENU. Select Programs/Thrustmaster HOTAS Cougar/Hotas Cougar Update - and run the Hotas Cougar Update. Follow the instructions on screen.

14. The FIRMWARE is now installed.

15. UNPLUG the Cougar (you'll hear a ding ding sound of the USB device - the Cougar - being detected as detached by XP)

16. REattach your THROTTLE and RUDDERS

17. Rotate the ANTENNA knob FULLY CLOCKwise.

18. WITHOUT HOLDING IN THE TRIGGER, plug the Cougar back in (with, of course the throttle and rudders attached) Make certain it is into the same port that it was in before, and you'll hear again the ding ding sound of windows detecting a USB device being attached - important to wait for that sound!

19. Rotate the ANTENNA knob FULLY COUNTERclockwise.

20. Rotate the ANTENNA knob FULLY CLOCKwise. (Steps 19 and 20 tell the CCP software what version of the PCB exists in your Cougar's throttle)

21. Move stick fully forward, back, left and right - holding it in each position for about 3 to 5 seconds.

22. Move the throttle fully forward, then back - holding for 3 to 5 seconds at the limits.

23. Move your rudders left, then right - again holding at the limits for about 3 seconds.

24. Open the CCP (Cougar Control Panel) and apply the DEFAULT SETTINGS.

25. Run a MANUAL Calibration (This is needed for any throttle statements, such as afterburner or WEPS to work)

26. Save the CALIBRATION settings.

27. Set AXIS RESPONSE to USER

28. Set EMULATION to OFF (you can manually apply it before you fly) or ON for it to load when windows loads.

29. Set the CALIBRATION mode to MANUAL.

30. Save your settings.

31. Install FOXY

32. Restore the files you backed up in STEP 2.


Após estes passos a instalação ficou perfeita.

2.   Design

Os simuladores que mais vôo são  : Falcon 4 e o FS2004, então com o design dos controles do F-16 e as funções de um perfil real que estou usando ele se torna fantástico.
Todo feito em metal com uma pintura de primeira, e muito peso nas bases ele parece ser muito durável.

3.   Respostas

As respostas são muito precisas em todos os simuladores, todos os comandos muito precisos, botões, hats e rotarys,
Onde pega um pouco é que existe uma muito pequena  dead zone antes de se começar a acionar os eixos do stick. Embora não atrapalhe em nada a precisão esta pequenina dead zone eu também observei tanto no X-52 que tinha, quanto no antigo X-45 do Moska.

Todos os Hats tem 8 direções, sendo que na edição de profile é possível ainda usar a posição central como função.

Os rotarys também são muito precisos, com uma marcação bastante forte no centro dos mesmos.

No thotlle existem agluns “detents”, que são dentes no eixo, como se fossem pequenas travas para se usar como “idle detent” e “afterburner detent”, estas travas ajudam o usuário a saber se ele está entrando um modo ou outro.

O Microstick do Throttle também é muito bom e preciso tanto para comandar os cursores de radares quando o mouse.


4.   Configurações e profiles

Este na minha opinião é o ponto mais forte do Hotas, é possível fazer qualquer tipo de combinação de teclas , além das configurações nos 8 eixos que ele possui.
Estudando a linguagem dele vi que existe até mesmo programação lógica, onde é possível definir um conjunto de situações para que um tecla se comporte de um jeito ou de outro.
Por ex:, no Falcon se o trem de pouso está baixado uma tecla pode fucionar como freio , se o trem está guardado a mesma tecla funciona como autopilot, etc.

Outro recurso interessante é a capacidade de mudar valores dos eixos :
 Por ex.: No perfil de FS2004, quando movo o throtlle abaixo do “idle detent’, o eixo controla o reverso das turbinas.

O software de programação se chama Foxy, e existem muitos wizards para ajudar na configuração, entretando é bom conhecer inglês e ler o manual para se obter os resultados desejados.

Existem muitos profiles  que podem ser baixados do site :

Cougar World : http://cougar.frugalsworld.com/

Estes profiles podem ser usados ou servirem como base para uma customização.

5.   Expansões e modificações.

No Hotas Cougar já existe uma Gameport para se ligar um pedal analógico e usa-lo em conjunto com o software de programação. Antigamente era vendido pela TM um pedal chamado elite pedal que já era próprio para o mesmo.

Existem também muitas modifcações internas trocando os pontenciômetros do stick por sensores tipo Hall e até mesmo sensores de pressão (iguais aos do F-16 real), tais modificações podem ser vistas no site Cougar World.

No momento não penso em fazer alguma modificação, talvez quando os pots estiverem cansados eu troque por esta de pressão.


Conclusão

Em geral é um excelente joystick, na minha opinião muito superior ao X-52 ou outros do mercado por causa do nível de sofisticação da programação , além do design realístico. Recomendo a todos que tiverem condições de alguém trazer de fora. Pois o preço aqui dentro ou por correio fica muito caro devido ao peso da caixa (são quase 12 Kg), o que torna o frete proibitivo.
Fica aqui a dica para aqueles que estão descontentes darem uma revisada na instalação e principalmente nas versões de drivers e firmware que estão usando.
Qualquer outra experiência que possa ter com o hotas , estarei postando aqui para conhecimento do pessoal.


Abraços,

=FN=Fluidman
 

575
Hardware & Software / 1 Vga E 3 Monitores
« Online: Março 03, 2006, 10:32:54 pm »
Segue um link do novo produto, multiplicador de saídas VGA :

http://www.matrox.com/graphics/offhome/th2...ess_release.cfm


Abraços,

=FN=Fluidman

576
Falcon BMS / Novo Vídeo
« Online: Março 03, 2006, 12:57:20 am »
Falconeiros segue um vídeo aí :



Comentários são bem vindos.

Abraços,

=FN=Fluidman

577
Falcon BMS / Novos Softwares Para O Falcon 4
« Online: Fevereiro 15, 2006, 06:52:20 pm »
Olá falconeiros, segue o link para 2 softwares utilitários para o Falcon:


WDP - Weapon Deliver Planer v1.1, software que auxlia no planejamento e cálculo para lançamento de bombas em ataques tipo "Pop-up" e "HADB". Ele ajuda a calcular os fixos de entrada nos padrões de lançamento e contém uma pequena biblioteca sobre ameaças e bombas.

Link : http://www.xs4all.nl/~burgers6/download.htm


PreFlightPlanner v1.1, simula o pessoal de solo entradando com dados nos computadores do f-16, os dados de entrada são,  STP´s (bom pra lançamento de Jdams e Jsows), Programas de EWS (Chaffs e Flare), trabalhando junto com o WDP (acima), importa os perfis de lançamento de bombas automaticamente do WDP e  Allow e TFR.
Na verdade este software automatiza a entrada dos botões, sendo necessário que, dentro do cockpit vc ative o programa, ele então assume o mouse eo teclado e "aperta as teclas" com os dados que foram programados nele.

Link : http://home.euphonynet.be/elfen_lied/Pre-Flight_Planner.rar
Link do Frugal´s, para maiores informações :

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=100445

Já testei ambos aqui e gostei.

Abraços,

=FN=Fluidman
 

578
Falcon BMS / Videos Openfalcon - Parte 2
« Online: Fevereiro 09, 2006, 10:05:21 am »
Olá, Falconeiros, mais um vídeo :

http://www.f16man.com/goingforguns.rar


Obs.: O pessoal do FB não precisa nem comentar ou assistir o vídeo, não queremos confusão......


Abraços,

=FN=Fluidman  

579
Falcon BMS / Screenshots Da Campanha Online Fn
« Online: Fevereiro 08, 2006, 02:02:29 am »
Olá Falconeiros, segue algumas screens da Campanha Online que estamos realizando no FF3, estamos no dia 2, missão realizada no dia 08/02/06 - entre 1:00  e 02:00 :




Ramp Start!




Take-Off, pilotos : =FN=Great, =FN=Draggon, =FN=Fluidman e =FN=Dodo




Á caminho do alvo, formação ladder, =FN=Great em destaque




Visão de cima.





Eliminando a resistência.




Retornando.





Debriefing



Em breve mais imagens dos vôos da CA Online =FN=

Abraços,


=FN=Fluidman

580
Falcon BMS / Novo Vídeo Do Openfalcon
« Online: Fevereiro 01, 2006, 03:32:02 pm »
Ok Falconeiros, estamos perdendo isto :

http://www.f16man.com/2Bumblebees.zip

:angry:  Para com isto LP, vcs não vão chegar lá! :angry:


Abraços,

=FN=Fluidman  

581
Classificados / Vendo Radeon 9800se - 128mb De Memória
« Online: Janeiro 24, 2006, 09:14:20 pm »
Olá Galera, estou vendendo esta placa por R$ 400,00  se tiver algum interessado pode entrar em contato comigo pelo email/MSN : rubensrco@hotmail.com ou ICQ.

Abraços,

=FN=Fluidman

582
Falcon BMS / História Do Falcon
« Online: Janeiro 11, 2006, 11:38:01 pm »
Fala galera, encontrei este site que tem um timeline do Falcon :

http://213.132.164.58/falconhistory/timeline.html

Abraços,

=FN=Fluidman

 

583
Falcon BMS / Video "art Of Kill"
« Online: Janeiro 05, 2006, 12:57:12 am »
Olá pessoal, encontrei este vídeo hj, tem cerca de uma hora e é uma aula sobre dogfight ministrada por um instrutor da USAF.

O simulador focado é o Falcon, mas pode muito bem ser adaptado a outros simuladores.

 O site é : http://mpgtext.net/realmain/
vc entra em "File Library" no menu, depois F4 o arquivo é o aotk.zip de 15 MB.

Ele é vizualizado através do Real Player.

Abraços,

=FN=Fluidman

584
Falcon BMS / Incrível Cockpit De F-16
« Online: Dezembro 27, 2005, 11:03:51 pm »
Segue os links :

http://www.flysimulator.dk/ , o site.

E o vídeo  :



Abraços,

=FN=Fluidman


 

585
Falcon BMS / Angolan Theather Será Free!
« Online: Novembro 04, 2005, 12:31:12 am »
É isto mesmo, o software será free (o que será que a LP vai aprontar ?), mas com a opção de comprá-lo pela net US$45,00 com frete worldwide. Isto devido ao seu tamanho, o pacote básico (900 MB).
O pessoal que desenvolveu está procurando servidores para disponibilizar o software.
Informações obtidas no Frugal´s  e FreeFalcon.

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=95652

http://www.freefalcon.com/forum/viewtopic.php?t=12577

Site oficial : combat360.com


Para quem não lembra o que é, segue o post antigo aqui do fórum :

http://forum.falcoesdanoite.com/index.php?showtopic=1718


Abraços,

=FN=Fluidman

586
Falcon BMS / Nova Textura Do Mar Para O Freefalcon
« Online: Outubro 07, 2005, 02:50:43 am »
Olá galera, segue fotos das texturas so mar feitas pelo Amax para o FreeFalcon.





Mais imagens em : http://spaces.msn.com/members/rubensrco/

Ele pode ser obtido no seguinte endereço :

http://downloads.realsimulation.com/

e deve ser instalado com o Loman 2.1

Abraços,

=FN=Fluidman

587
Falcon BMS / Vídeos Do Open Falcon
« Online: Outubro 06, 2005, 10:13:40 pm »
Olá Galera, o pessoal do Open Falcon está divulgando uns vídeos do produto final através do FrugalsWorld.

Segue os Links aí :

http://www.f16man.com/Barbarians.zip

http://www.f16man.com/FOX3.zip


http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthr...96&page=1&pp=50


Graças a Lead Pursuit :adeus:  ainda não existe previsão para lançamento deste Patche, que poderia muito bem se chamar "AF Killer".

Ainda bem que o pessoal do FreeFalcon não desiste e o FF4 está chegando para revolucionar o Falcon com grandes mudanças.

Abraços,

=FN=Fluidman

 

588
Falcon BMS / Pumpy´s Upgrade
« Online: Setembro 09, 2005, 10:54:09 pm »
Na cola destes novos airbase titles que o great postou, peguei no mesmo site este upgrade de texturas para o F-16 do Freefalcon 3.1 . As texturas são ótimas principalmente o novo efeito do Nozzle e Afterburner. Segue imagens da instalação aqui :









Mas atenção ao baixar e instalar este arquivo este arquivo : PumpyUpgradeInstaller09.zip, é necessário baixar este também para quem está usando o HFFM :  HFFMforFF3.1_fullupdatedforpumpymodel.zip. Desinstalar o HFFM antigo, instalar este e renomear novamente a pasta sim para um nome qualquer.
Também é necessário reinstalar o Airbase Titles, para quem instalou,  pois ele faz a recompressão de texturas.

O endereço do site é : http://downloads.realsimulation.com/, pastas F4/FF3.1

Abraços,

=FN=Fluidman

589
Falcon BMS / Lista De Correções Do Patch Do Af
« Online: Setembro 08, 2005, 11:30:33 pm »
News Update: September 8th, 2005
Today we publish our feature and fix list for Patch Two (v1.03) for Falcon 4.0: Allied Force. This is a significant patch for Allied Force, introducing several new features such as multi-controller support and precision steerpoints using GPS co-ordinates for bombing runs. The patch improves every area of the simulation. Please note the list is subject to change as the patch is undergoing intensive testing. Once released, it can be installed by downloading from our website and applied to a clean CD installation or Patch One (v1.02) installation, or applied using the custom updater included with Allied Force. Check back here for further details of the release date.

AIR TRAFFIC CONTROL

    * ATC now responds correctly to "request landing number" radio calls.
    * Fixed problem where ATC would occasionally identify itself wrongly.
    * Training mission 09 Landing Final Approach wind direction has been changed to be correct.
    * Request Landing radio call no longer adds the player's wingies to the ATC queue.
    * CombatAP would use full afterburner forever, ignoring ATC instructions after a touch and go.
    * ATC was not acknowledging the Abort Approach player radio call.
    * ATC could sometimes clear the player immediately onto final approach even if they were at a high altitude. They now give vectors.
    * Fix so that the correct tower responds correctly when the player is in Nav mode.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE

    * Adjust altitude on AI climb-out to negotiate the mountains at Ivangrad.
    * AI now ask for permission to attack ground targets if player has IP or target WP selected.
    * Removed enemy ships too close to allied coastline.
    * In specific instances, a 2D map flight unit could not change its heading until it reached the map border.
    * You can now join a flight that has taken off from a runway which has been destroyed after the takeoff of this flight. Previously one was not able to join these flights.

AVIONICS / WEAPONS SYSTEMS

    * Precision steerpoints can now be entered into the ICP. This allows players who recon the target in the mission screen to enter precise attack co-ordinates and create a steerpoint on the HSD and HUD at that exact point.
    * For a ground radar in STP mode, the cursor snaps to the entered precise steerpoint position.
    * F1 key does not cycle ACM modes anymore. If in an ACM mode and pushing F1, the Radar returns to RWS mode.
    * Trees removed from Air to Ground radar display.
    * Bullseye mode now preserved between 3D and 2D.
    * EPU is no longer switched on when you join a flight in the air.
    * Allow external lights functions in simplified avionics.
    * AIM-9 no longer warmed when the MasterArm is set to SAFE.
    * MasterArm status no longer saved/restored in cockpit configuration.
    * Correction to prevent going into ACM Modes in MRM mode.
    * Fixed bug where the RWR could end up in an endless loop thinking a missile was launched.
    * Fix bug where an empty Hardpoint would be selected after launching a HARM, then switching to an AA mode and back to HARM again.
    * DTOS Box can only be slewed if the HUD is the SOI.
    * Adjustment of how missile Rmax2 ranges gets calculated from Rmax1.
    * The gear down indicator lights will now show correctly when gear is damaged.

CAMPAIGN

    * New data for 2005 and 2010 theaters (weapons and loadouts)
    * 3D/2D damage changes: now scales per veh/weapon (M-60, T-80, T90, etc).
    * Adjustments to sam firing and threat circles. Also they fire now at higher ranges according to altitude.
    * Buildings cleared from runways and AAA / SAM units from structures.
    * New F-16 CCIP versions for 2005/2010 campaigns/theaters.
    * Fix for EA-6B Prowlers loading no weapon at all for SEAD Strike missions on a target without radar vehicle.
    * Added Engineer units to Korea Iron Fortress campaign (requires campaign restart to take effect).
    * Corrected some PAK names in Korea.
    * Corrected some ship waypoints for better land avoidance (requires campaign restart to take effect).
    * Tactical Engagement missions with altitudes set too high corrected.
    * Reinstated news reports for Balkans campaigns.
    * Better relocation in campaigns.
    * Loadout improvements to J-22 and Tornado UK.
    * Tactical Engagement Victory conditions can now use values up to 6 digits.
    * F-4E/D aircraft should now have their wheels on the runway, and so no longer hover like harrier wannabes.
    * MiG-29SM and Su-27SM are now available for SEAD Escorts and Strikes roles
    * Command line -logfps added to record FPS logging to a file.
    * Debriefs are being saved in a file "debrief.txt" in main folder.
    * Raised cloud ceiling of overcast clouds, so they don't conflict with mountains.
    * Fix bug where a ejected player with a communications window open would need to wait until the chute hit the ground before the sim could be left.

CONTROLLERS

    * Multi-controller capability added.
          o Up to 16 different controllers supported.
          o Buttons can be assigned to functions as desired.
          o New User Interface screen.
    * Fix for rudder keys not auto-centering when released.
    * Force Feedback now applies Centering force.
    * Cougar trigger detents fixed in the sample profiles.
    * Digital TM fix for TMS button, RNG and ANT axis changed to analog.
    * Additional keystrokes for pitbuilders added (seperate .key file).
    * Saitek X45 profile: Changed Rotaries from using 'Bands' to 'Axis' for use with new Controller UI.
    * Fixed errors in keystrokes file
          o Removed duplicate entry for HUD Scales Type (Shift-Ctrl-Alt+H is no longer assigned, H key is the same)
          o Removed duplicate entry for HUD Pitch Ladder (HUD FPM Shift-Ctrl-Alt+F was duplicate for Shift-Ctrl-Alt+P)
          o Fixed function call for HOTAS DMS Right (Shift+NUM6)

DOCUMENTATION

    * Manual addition included to document new controller interface.
    * New key layouts included for a number of common keyboards.
    * Tacref has had a few errors fixed.

GRAPHICS

    * Improved FPS at airbases.
    * Hardpoint changes to EA-6B so weapons are correctly shown.
    * 1024 res 2D cockpit blk 40 HUD data field aligned in all views.
    * 1024 res 2D cockpit MLU ECM XMIT lights fixed for all views.
    * Cloud shadows lightened.
    * Missing landing gear on some aircraft fixed.
    * Updated missile burner effects.
    * Shorter low smoke aim120 trail
    * New CAF CF-18A Skins.
    * Improved explosion effects.
    * Support for 5:4 resolution display ratios (e.g. 1280x1024)
    * Sky improvements
          o blueish night blackened,
          o increased light levels during the day,
          o faster progression (dusk and dawn)

FLIGHT MODELS

    * Improvements to the handling characteristics of most of the F-16 variants.
    * Improvements to the Mig29 flight model.
    * J-22 and A-1H minor updates to performance and loadout.

MULTIPLAYER

    * Improved positioning updates.
    * Addressed issue of airbases in 3D occasionally not appearing for clients during missions
    * Waypoint planning changes sent to all sessions in multiplayer.
    * Fix an issue where changing waypoint times at one session in Multiplayer was not propagated to other sessions.
    * Fix for password multiplayer window.
    * Fixed the "security leak" on server password appearing in server list.
    * Under specific conditions, the password window would not disappear - now fixed.
    * On connection to an internet server, first check if patch version matches, then theater.
    * For Multiplayer cheat protection, set vehicle magnification to 1x regardless of single player option.
    * Improvements to multiplayer client expiry / timeout / removal logic.
    * Removal of "ghost pilot" taking control after human pilot ejects (for single player too).
    * Human flights should now ignore ECM/Smoke/Drop wingman commands unless they are in Combat AP.

STABILITY

    * Further stability enhancements for Single Player, Multi Player, Tactical Engagement, Dogfight and Campaign, including
          o CTD fixes
          o Alt-tab during exit from 3-d
          o A number of graphical errors caught.
          o Crash when cancelling missions.
          o Memory corruption when AI aircraft do ramp starts.


É isso aí, esperemos.

Abraços,

=FN=Fluidman
 

590
Falcon BMS / News Sobre O Patch 1.03 Do Falcon Af
« Online: Setembro 05, 2005, 02:39:14 pm »
Segue a notícia :

News Update: September 4th, 2005
As you may know, we've been working hard on our second patch (v1.03) for Falcon 4.0: Allied Force. This will be around 10MB in size and applied using the built-in updater to either a base CD installation or an installation running the first patch (v1.02). This latest patch is currently at lockdown and undergoing intensive testing. Once that is finished, we'll be releasing v1.03 but, as yet, there's no specific ETA. The patch will include improvements to Air Traffic Control, Multiplayer, Avionics, Data, Campaign and much more. We'll have a few new features too, one being multi-controller support. This will allow players to use different controllers from different manufacturers. Those who have rudder pedals, for example, will be pleased. A complete feature list will be published nearer the time of release. Thanks again to everyone for your support and interest in Allied Force.

Maior novidade é que estão dizendo que arrumaram os problemas com os Joysticks e pedais. Será ?

Será que finalmente vai rodar direito na minha máquina ?!
Abraços

=FN=Fluidman

591
Simuladores não oficiais / Ivao - Inter. Virtual Aviation Network
« Online: Agosto 23, 2005, 04:44:51 pm »
Para aqueles que não conhecem a IVAO é uma rede de simulação de aviação cívil de MS Flight Simulator. Na rede os usuários podem voar em seus aviões ou controlar as posições de Solo, Torre, Aproximação ou Centros regionais. Ela é muito movimentada, principalmente durante a noite.
O nível de simulação também e muito levado á sério, respeitando procedimentos reais da aviação cívil.
Recentemente eles lançaram uma nova geração de softwares, um deles gostaria de mostrar aqui, é o IVAE, que mostra quem está online no momento, rotas, aviões, controladores, etc. num mapa 3d com texturas e com clima em tempo real.
Segue uma foto aí.


Abraços,


=FN=Fluidman



592
Simuladores não oficiais / Novas Screens Do Fighterops
« Online: Agosto 19, 2005, 11:58:20 am »
Dá uma olhada aí pessoal, os modelos de F-15E, F-15C e F-16D.

http://www.fighterops.com/screenshots/Publ...els_Public.html


Abraços,

=FN=Fluidman

593
Assuntos gerais / Site De Vídeos E Fotos
« Online: Agosto 16, 2005, 10:35:22 am »
Olá, segue link de um ótimo site de vídeos e fotos de aviões.

http://www.patricksaviation.com


Abraços,

=FN=Fluidman

594
Simuladores não oficiais / Press Release Do Fighterops
« Online: Julho 31, 2005, 03:11:56 pm »
Segue press release do FighterOps. (http://www.fighterops.com)



 "Press Release - July 1, 2005

“Fighter Ops” Next generation in flight sim technology™
Xtreme Simulations International (XSI) “Fighter Ops” Development
Press Release



July 1, 2005 Valley Village, California.
Xtreme Simulations International’s “Fighter Ops” aims to raise the bar, delivering to market one of the most powerful Military Flight simulations ever created for the home PC. XSI’s frontier groundbreaking product, Fighter Ops, will combine an extremely high level of performance, realism, detail and graphics never before seen at this level in a military flight sim.  Fighter Ops will boast both a single-player mode and several multiplayer modes, including co-op as well as head-to-head. Other features will include multi-monitor support, spherical world modeling with a completely custom built terrain engine, dedicated high resolution graphics and simulated electrical, hydraulic, pneumatic and mechanical aircraft failures. Over 22,000 airports will be modeled with their correct VOR & ILS information, along with realistic ATC, FAC, AWACS and much more. The beauty of the Fighter Ops series is that it will be in continuous development, with annual major releases and many free add-ons, updates and extra aircraft constantly appearing. Customers will ensure that Fighter Ops constantly evolves into the ultimate combat flight simulator, made by enthusiasts—for enthusiasts. A number of current active duty fighter pilots, instructors, weapons and avionics experts help to form the Fighter Ops team: all are dedicated to guaranteeing Fighter Ops to be the closest any of us will get to fly a modern jet fighter without having to enlist.

Fighter Ops releases are to be modular: the first in this highly extensive series will be the USAF flight training simulation set for 2006. This will be a fully realistic representation of the USAF UPT and IFF pilot’s courses flying the T-6II, T-37 and the T-38 trainers. Designed to function in two modes—variable and Pilot Career mode—the first mode will allow players to fly any of the human flyable aircraft with all complexity options variable, from easy to highly realistic. The second and main Focus for the Fighter Ops simulation is the Pilot Career mode. Specifically intended for hardcore simmers and enthusiasts, the career mode will begin with the Fighter Ops Flight School—replicating the USAF training program. Your first step of the UPT training will start you in the T-6 Texan II, where you will learn the basics of flight and navigation, including cross country and instrument flying “under the hood” and formation practice, eventually graduating to receive your wings. Introduction to Fighter Fundamentals will follow, where you will hone your skills in the T-38 and get a first taste of the extra challenges faced when flying fast jets. In this accurate representation of the various USAF Introduction to Fighter Fundamentals you will have four different “tracks” depending on what combat aircraft you’ve chosen to fly. You will begin to learn tactical flying, flying air-air and air-ground training sorties, for the first time learning to turn your aircraft and flying skills into a formidable weapon. Once you have completed your chosen IFF track, you will move on to a more realistic conversion course with your selected combat aircraft.

Aiming for no less than to revolutionize combat simulation, the Fighter Ops series is intended for the competitive PC pilot who demands no compromise to realism and fast-jet combat excitement. "


Abraços,

=FN=Fluidman

595
Falcon BMS / Site Open Falcon
« Online: Julho 30, 2005, 10:15:12 pm »
Pessoal, está no ar o do OpenFalcon.

Cheio de Screens.

www.openfalcon.org

Abraços,

=FN=Fluidman

 :o  

596
Falcon BMS / Screenshots Falcon
« Online: Julho 12, 2005, 12:02:32 pm »
Olá, pessoal criei um MSN Space para colocar Screenshos do Falcon 4.
Por enquanto coloquei somente do FF3, mas em breve coloco das outras versões que tenho aqui.

Segue aí o endereço : http://spaces.msn.com/members/rubensrco/

Quem quiser dar uma olhada,  está convidado!   :D


Abraços,


=FN=Fluidman



 

597
Falcon BMS / Pessimas Nóticias No Site Da Lp
« Online: Julho 06, 2005, 01:10:14 pm »
Segue aí pessíma notícia que saiu hj no site da LP.

NEWS UPDATE: 6TH JULY 2005
Lead Pursuit would like to remind all current owners of Falcon 4.0 and Falcon 4.0: Allied Force that they are bound by the EULA they accepted when they loaded the product onto their PC.  There are no exceptions to this.  Atari and Lead Pursuit will vigorously defend their intellectual property.  This includes modification or redistribution of any portion of Falcon 4.0 and Falcon 4.0: Allied Force.

http://www.lead-pursuit.com/news.htm

Notem que fala sobre F4 e F4AF.

Eu acho que com isso, o lançamento do F4AF é um grande retrocesso no simulador.



Abraços,

Fluidman
 

Páginas: 1 ... 18 19 [20]