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Posts - =FN=Hidetake

Páginas: [1] 2 3
1
Falcon BMS / SPI - Sensor Point of Interest
« Online: Novembro 04, 2015, 02:57:10 am »
Agora no BMS 4.33 mover o cursor do radar ar-terra ou o cursor do TGP enquanto no modo Ar-Terra move também seu atual fixo de ataque. Toda a navegação e simbologia do armaento (incluindo o girino sugestivo para o fixo selecionado "steering cue" ver Manual Falcon FN pag. 4 e o diamante do fixo) serão deslocados pela quantidade que os cursores foram movidos, mesmo se você trocar de fixo. Por exemplo, se você estiver no fixo de ataque 5 e mover o curso 150 pés para leste, lançar suas bombas, e então seguir para o fixo de ataque 6, o cursor estará a 150 pés a leste do alvo. A unica forma de resetar o cursor é usar o "Cursor Zero".

Após o lançamento de qualquer armamento, você deve resetar a posição do cursor. Utilize "TMS down" para desmarcar seu alvo no radar/TGP, pressione o botão CZ (Cursor Zero) e então altere o FOV de volta de WIDE. Esquecer de fazer isso irá resultar em imprecisões quando você selecionar o próximo fixo de ataque.

Toda a telemetria da navegação (distância para o alvo, tempo estimado de chegada, etc.) é sempre referenciado a partir do SPI - e não do fixo original - e serão atualizados em tempo real enquanto você movimentar o cursor.

Falcon BMS 4.33 Transition Guide

2
Falcon BMS / Re:Bombas guiadas a laser (4.33)
« Online: Novembro 04, 2015, 02:36:25 am »
Tenta configurar o laser st time para 15 segundos e não esquece de colocar o modo do laser em cmbt. Quando você lançar a bomba fica de olho no time to go, assim que der 15 segundos após o lançamento o laser deve começar a piscar ou então tenta ativa-lo manualmente segurando o primeiro estágio do gatilho. Ambas as formas devem funcionar.

Automatico


Manual


3
Falcon BMS / Bombas guiadas a laser (4.33)
« Online: Novembro 03, 2015, 03:01:58 am »
A bomba guiada a laser como o nome já diz, é uma bomba que se guia por um ponto no solo iluminado por um laser. Para que a bomba seja guiada, a frequência do laser do designador deve ser o mesmo da bomba. Essa frequência é um código de 4 digitos numéricos:
  • O código do laser para as bombas deve ser definido na janela de LOADOUT antes de iniciar o voo. Esse código é inalterável e deve ser configurado corretamente para todos os elementos do voo.
  • O código para o designador (TGP) é definido na página LASER no DED (LIST 5 0). O código do designador pode ser alterado durante o voo.
  • A bomba apenas será guiada se o laser estiver em modo de combate. Troque de TRNG (Training) para CMBT (Combat) com o botão "M-SEL 0".
  • O código do laser deve estar entre 1111 e 2888.

Por padrão na tela de LOADOUT todos os membros do voo estarão selecionados (nome/aba verdes), para definir o código das bombas deve-se fazer piloto por piloto caso contrário todos aqueles que estiverem selecionados receberam o mesmo código.


Existem duas formas de ativar o raio laser. A primeira é de forma manual, segurando o primeiro estágio do gatilho do seu manche. A segunda é automatica; o TGP irá ativar o laser em um momento específico antes do impacto da bomba. O momento em que o laser deverá ser ativo pode ser definido na página do LASER, no parametro LASER ST TIME. Recomenda-se alterar para um valor entre 15 a 20 segundos para melhor precisão.

Quando o TGP começar a emitir o laser o simbolo L no HUD e no TGP irá piscar. Lembrando que para tudo isso funcionar o botão LASER ARM deve estar ativo.


  • O "Narrow FOV Brackets" mostra a área que será ampliada quando alternar de WIDE para NARO com o OSB 3.
  • O status do laser é o mesmo no canto inferior esquerdo do HUD. L significa que o laser está em modo de combate e T em treino. Piscando significa que o laser está iluminando. Quando o laser estiver em TRNG (Traning), não será mostrado no TGP o código do laser nem o modo em que está.
  • O sensor de distância mostra qual sensor o TGP está usando para medir a distância da aeronave até o local onde o cursor do TGP está apontando. O T indica que o TGP está medindo a distância de forma passiva, o L indica que o laser está sendo usado para medir. Para medir a distância com o laser segure o primeiro estágio do gatilho no manche. Além da distância ser medida com mais precisão, ativar o laser antes de lançar uma bomba pode servir para checar se tudo está funcionando corretamente e assegurar que o alvo não está sendo obscurecido por nuvems por exemplo.
  • O meterstick é a distância do centro do "FOV Brackets" e qualquer uma de suas bordas.
  • O Time to Go é uma contagem regressiva até algum evento, como o encontro do indicador de lançamento com o circulo sinalizar, até o lançamento do armamento e impacto com o solo.
  • O LST permite seu TGP procurar por outro laser que esteja ativo na área que você tenha definido na página LASER.

4
Falcon BMS / Re:Vôo 15/05/2015
« Online: Maio 16, 2015, 03:44:40 am »

SA-10 à sudoeste de Wonsan abatido  ^_^

5
Falcon BMS / Entendendo o Bullseye
« Online: Abril 22, 2015, 04:11:04 pm »
O Bullseye é uma localização pré-determinada dentro do teatro de operações usado como ponto de referência.


A representação acima, colorida aqui para facilitar o entendimento, funciona da seguinte forma:
  • Os anéis coloridos representam o diâmetro do circulo até aquele ponto em milhas náuticas (preto 20, vermelho 40, laranja 60 e assim por diante)
  • As linhas representam a direção do bullseye, ou centro (360º Norte, 45º Nordeste, 90º Leste, 180º Sul, etc)

Como determinar posições relativas ao Bullseye


Na imagem acima, podemos ver nosso bullseye marcado do lado inferior esquerdo da página do radar. O círculo mostra a distancia do centro e o número abaixo dele mostra o rumo em relação ao centro do bullseye, o triângulo na borda do círculo aponta para a direção do bullseye. Podemos então determinar que na imagem acima, estamos na posição 049º à 66 milhas do bullseye.
Os números 025 59 acima do círculo são o bullseye da posição atual do cursor do radar.

Como interceptar um dado bullseye

Primeiramente, deve se estabelecer a sua própria posição relativa à posição dada. Então, determine se o rumo dada está em um ângulo maior ou menor que a sua. Em seguida, determine se a distância é maior ou menor do que a sua em relação ao bullseye. Finalmente, determine se o bullseye está localizado a direita ou a esquerda, o que pode ser feito com ajuda da marcação na borda do círculo.
A regra para se virar em direção a um rumo menor é simples: mantenha o bullseye à sua direita. Se quiser manter uma distância constante do bullseye, coloque-o à suas 9 horas.
Para virar em direção a um rumo maior que o sua, mantenha o bullseye à direita.
Para diminuir a distância basta voar em direção ao bullseye, ou seja, a marcação do círculo deverá estar virada para cima e para aumentar a distância, a marcação do círculo deverá estar virada para baixo.


Exemplo

Sua aeronave está na posição 146, 31nm, indo em direção ao norte. De repente, você recebe uma chamada do AWACS de que uma ameaça está no bullseye 165, 20nm, 20000ft. Em qual direção você deveria virar para engajar a ameaça ?
Se você se lembra das regras acima, a fim de aumentar o rumo, o triângulo que aponta para o bullseye deverá estar no lado direito do círculo. Já que a distância da ameaça é menor do que a sua em relação ao bullseye, você deverá manter a marcação na parte superior do círculo. Portanto, a maneira mais rápida de sua aeronave apontar para a inimiga é virar à esquerda, até que a marcação do círculo se pareça com a imagem abaixo.


Bullseye Calls in Falcon 4

6
Falcon BMS / Re:Convocação ordinária para Voo 14/03 - Campanha Korea
« Online: Março 13, 2015, 12:36:48 pm »
Confirmando presença  :wacko:

7
Falcon BMS / Re:Servidor Online - Campanha Atual - 10/03/2015
« Online: Março 12, 2015, 11:11:49 am »
Citar
Hidetake: vc já presenciou de travar um míssil e ir para outro?
Não, apenas li sobre isso no benchmarksims.

Citar
O que acontece se travo forte um inimigo, lanço um míssil de longa/média distância e dou um split-s antes do pitbull? Perco o travamento?
Teoricamente seria apenas lançar e esquecer, mas assim como o missil russo AA-12, é necessário manter o travamento de radar até o pitbull, se antes do pitbull o travamento for quebrado, ele entra em mad dog e continua indo na direção do ultimo contato.

8
Falcon BMS / Re:Servidor Online - Campanha Atual - 10/03/2015
« Online: Março 11, 2015, 01:57:07 pm »
Citar
Poderia ocorrer de lançar um míssil em uma nave inimiga e este se desviar para outra?
Sim, não é tão comum, mas acontece.

Citar
onde há documentação que explica as melhores bombas e mísseis A-G a serem usadas? Tipo, para destruir uma pista, use XXX, para destruir tanques, YYY, para destruir prédios e fábricas, use ZZZ.....?
Manual do Falcoes da Noite do Great (pag 189), Tactical Reference do próprio Falcon, também é possível encontrar informações nos manuais que acompanham o BMS ("F-16 COMBAT AIRCRAFT FUNDAMENTALS - Multi-Command Handbook 11-F16 Vol5" e "PACAF STANDARD CONVENTIONAL LOADS - PACAF Instruction 21-202")

9
Falcon BMS / Brevity code
« Online: Novembro 06, 2014, 10:49:02 pm »
ABORT - Chamada diretiva para cessar ação, ataque, evento ou missão
ACTION - Chamada diretiva para dar início a uma sequencia de ataques ou manobras pré[/b] - informadas
(sistema)ACTIVE(localização/direção) - Emissor descrito está irradiando na localização ou ao longo da direção indicada
ALPHA CHECK - Pedido por confirmação de proa e distancia do avião que está fazendo a chamada para um ponto especifico
ANGELS - Altitude de uma aeronave aliada em milhares de pés (MSL)
ARIZONA - Sem ARMs remanescentes
ATTACKING - Indica um ataque ar-terra em um alvo terrestre especifico
(armamento)AWAY - Lançamento de uma arma especifica
BANDIT - Uma aeronave identificada como inimigo. O termo não necessariamente implica na direção ou autorização para engajamento
BINGO - Combustivel necessário para retorno à base
BIRD - Missão ar[/b] - terra(SAM) aliado
BLIND - Sem contato visual com aeronaves/veiculos aliados; oposto de VISUAL
BOGEY - Um contato visual ou radar o qual a identidade é desconhecida
BOGEY DOPE - Pedido por informações de um alvo ou grupo mais proximo em BRAA
BRAA - Informação tática contendo 'bearing, range, altitude e aspect' (proa, distancia, altitude e aspecto) relativos a uma aeronave aliada. O aspecto é apenas necessário se outro que não HOT
BREAK (com direção) - Chamada diretiva para realizar uma curva de 180º em performance máxima na direção indicada. Assume uma situação defensiva requerindo defesa contra misseis infravermelhos (IRMD)
BROKE LOCK - Perda de travamento de radar
BRUISER - Lançamento de missil antinavio por aeronave aliada
BUDDY LOCK - Travado a uma aeronave amiga conhecida. Normalmente uma resposta à uma uma chamada de SPIKE ou BUDDY SPIKE
BUDDY SPIKE(posição/altitude/proa) - Chamada para indicar um travamento de aeronave aliada
BULL DOG - Submarino aliado lançou um missil antinavio
BULLSEYE - Um ponto de referencia do qual a posição de um objeto pode ser referenciado
BUSTER - Chamada diretiva para voar em velocidade continua máxima(MIL)
CAP(localização) - Chamada diretiva para estabelecer uma patrula aérea de combate em um determinado ponto
CAPPING(localização) - Termo descritivo para aeronave em um CAP
CEASE FIRE - Interromper ataque/não abrir fogo.
CHICKS - Aeronaves aliadas.
CLEAN - 1. Sem informação nos sensores sobre aeronave inimiga de interesse; 2. Sem dano de batalha visual
CLEARED HOT - Lançamento de armamento está autorizado
COLD - 1. Uma chamada descritiva/diretiva para inicio de uma curva no CAP para longe das ameaças antecipadas; 2. Grupos afastando - se das aeronaves aliadas; 3.Geometrica de ataque irá resultar em um passe ou rolamento para fora do alvo; 3. Não é esperado o recebimento de fogo (inimigo ou amigo) na area definida
COMMIT - Chamada diretiva para interceptar um grupo de interesse
CONTACT - 1.Contato através de sensores na posição indicada; 2. Confirma o contato com um ponto de referencia especifico
CONTINUE - Mantém a manobra atual; nao implica uma mudança na autorização de engajamento.
CONTINUE DRY - Lançamento das armas não autorizado
COVER - Chamada informativa/diretiva para assumir uma posição de suporte que irá permitir o engajamento de uma ameaça ao voo se necessário
CUTOFF - Pedido para, ou diretiva para, intercepitar usando a geometria "cutoff"
DECLARE - Pergunta ao AWACS quanto à identificação de um alvo específico
DEFENSIVE - A pessoa que faz essa chamada está sob ataque, manobrando defensivamente e incapaz de garantir suporte
DEFENDING (com direção) - Aeronave está em uma posição defensiva e manobrando com uma referencia à uma ameaça terra-ar
DELOUSE - Chama diretiva para detectar, identificar e engajar (se necessário) aeronaves que estejam seguindo algum aliado
FENCE (IN/OUT) - Entra ou sai do modo de combate, apagando luzes e preparando armamento.
FLASH (sistema) - Ativa temporariamente um sistema para propositos de identificação (ex: IFF, afterburner, flare, chaff ou fumaça)
FOX - Emprego de armamento A/A
FOX ONE - Lançamaneto real ou simulado de um míssil semiativo guiado por radar
FOX MIKE - Radio VHF-FM
FOX TWO - Lançamento real ou simulado de um míssil infravermelho
FOX THREE/SECOND FOX THREE - Lançamento real ou simulado de um míssil de radar ativo no mesmo alvo
FRIENDLY - Uma aeronave ou forças terrestres identificadas como aliadas
GORILLA - Grande força de número e formação indeterminada
GRAND SLAM - Todas as aeronaves inimigas designadas de uma missão foram abatidas
GREEN (com direção cardinal) - Determinada direção a ser "limpa" de atividade inimiga aérea
HARD (com direção) - Manobra de elevado-G na direção indicada
HEADS UP - Alerta de uma atividade de interesse
HOSTILE - Um contato identificado e confirmado como inimigo
HOTEL FOX - Radio HF
MAGNUM - Lançamento de um míssil antiradiação (ARM) aliado
MUD (com direção) - Indica uma ameça terrestre mostrada no RWR sem nenhuma identificação de lançamento
MUSIC (ON/OFF) - Liga ou desliga o jammer de radar
NAKED - Nada no RWR
NO FACTOR - Não é uma ameaça
NO JOY - Sem visual com aeronave inimiga; oposto de TALLY
OFF (com direção) - Chamada informativa indicando que o ataque foi terminado e está manobrando para a direção indicada
ON STATION - Chamada informativa de que uma aeronave/unidade chegou a sua estação específica
RAYGUN (postição/proa/altitude) - Indica um travamento de radar em uma aeronave desconhecida
RIFLE - Lançamento de um míssil ar-terra aliado
RIPPLE - Duas ou mais armas lançadas em rápida sucessão
SAM (com direção) - Aquisição visual de um SAM em voo ou de um lançamento de um SAM, deve ser incluido a posição e o tipo se conhecido
SCRAM (direção) - Chamada informativa/diretiva para egressar por razoes de sobrevivência ou defesa
SHOOTER - Aeronave designada para fazer uso do armamento
SINGER (tipo com direção) - Chamada informativa do RWR indicando um lançamento de míssil terra-ar
SMASH (ON/OFF) - Chamada diretiva para ligar/desligar as luzes anti-colisão
SPIKE (com direção) - Indicação no RWR de travamento de ameaça inimiga e/ou lançamento
SLASH - 1. (Ar[/b] - ar) Alvo destruído 2. (ar-terra) Impacto das armas
SPLIT - Uma chamada diretiva/informativa de que um membro do voo está saindo da formação para perseguir um alvo separado
TALLY - Aquisição visual de um inimigo; oposto de NO JOY
UNIFORM - Radio UHF
VICTOR - Radio VHF-AM
VISUAL - Aquisição visual de uma aeronave aliada; oposto de BLIND
WHAT LUCK - Pedido por resultados da missão
WILCO - Irá cumprir as instruções recebidas
WINCHESTER - Sem munições restantes
ZAP - Pedido por infomação do data link

10
Falcon BMS / Re:Convocação ordinária para Voo 08/11 - Campanha de Israel
« Online: Novembro 06, 2014, 09:06:22 pm »
Estarei lá.  :wacko:

11
DCS World / DCS World 1.2.11 Change Log
« Online: Novembro 06, 2014, 09:40:30 am »
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DCS World
Added Su-27 as separate module
Incockpit rotaries have limits now (with mouse wheel usage)
Crash on exit after using receive mode for radio communications is fixed
Crash if the ship deactivates itself is fixed
Crash when performing task: landing, after late activation is fixed
Crash if the object deactivates itself is fixed
Crash when group (target) is deactivated by a trigger is fixed
Crash with input initialization errors is fixed
Crash after reload mission by [LShift+R] is fixed
Crash on mission exit if message transmitting in progress is fixed
An animation freeze of aircraft wheels at big speed is fixed

DCS Fw 190 D-9
Manuals updated
Added Fw 190 campaign by SiThSpAwN

DCS Flaming Cliffs
New flight dynamics of Su-27
HUD indication of russian fighters are improved
Added HUD repeater mod on the HDD of MiG-29 and Su-27/33
F-15C, Su-27. Wheel brakes in controls indicator are added
Added electric power switch [RShift-L] to all FC aircraft
Su-27 AI. Flaps deflection is corrected

DCS MiG-21bis
KPP Director Needle is now horizontal (previously anchored on left side)
Fixed bolts not moving with canopy/disappearing after jettison.
Fixed Pilot Oxygen + Emergency Oxygen usage levels.
Fixed various issues with the AC bus.
Fixed RSBN needle issues on/around the 0 position.
Partially fixed the KPP reset functionality.
Fixed warehouse not listing ASO-2 or SPS-141 if stores are limited.
Fixed various instances of shaking in hangars during windy weather.
Drastically altered afterburner fuel consumption.
Added inner and outer markers to altimetre
Fixed limited altimeter pressure scale width (scale now moves from 670 -> 790 mmHg)
Fixed limited altimeter pressure scale knob movement
Fixed Compressed Air usage.
Attempted to alleviate sim freezing on aircraft start/initialization
Overhauled Gear & Suspension to yield more stable taxiing, landing and takeoff behaviour.
Implemented Ground DC Power.
Fixed various instances of the Canopy not disappearing when jettisoned or after ejection.
Fixed instances of multiple canopies spawning during ejection.
Partially Fixed bouncing/rocking after crash-landing the aircraft.
Removed Red Padlock Recon sight by default.
Fixed various instances of grammatical and spelling errors in most training missions.
Fixed incorrect instructions and mission behaviour in A-G Bombardment training mission.
Fixed ADI Aircraft Symbol reversal when OFF.
Fixed incorrect barometric altimeter pressure indication.
Fixed throttle grip only moving in one direction when using the mouse.
Revised buggy axis assignments for TDC Range and Target Size


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12
DCS World / Promoção de Halloween da DCS na Steam
« Online: Outubro 30, 2014, 05:34:52 pm »
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DCS titles are taking part in the Steam Halloween Sale, with most titles up to 70% off. Get DCS: MiG-21bis for 15% off!


http://store.steampowered.com/app/223750/

14
DCS World / DCS 1.2.10 Update 1
« Online: Setembro 17, 2014, 12:17:07 pm »
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With the release of DCS: MiG-21bis by Leatherneck Simulations, we have also release Update 1 of DCSW 1.2.10. In addition to supporting the release of DCS: MiG-21bis by Leatherneck Simulations, our other purpose of this update is to update the DCS: F-86F Sabre and DCS: Fw 190 D-9 Dora modules.

Change Log 1.2.10 Update 1

DCS World

Corrected AI skill possibilities.
Corrected an exhaust nozzle animation of aircraft in multiplayer.
The rocket launcher B8V20 is updated.

DCS Flaming Cliffs

Corrected mission Su-27-Sukhoi Surprise-Coop4.miz
Su-33: Corrected landing gear struts closure after take-off in multiplayer.

DCS Fw 190 D-9

Flight dynamics corrected. Stabilizer to rudder influence.
Added panel and sight shaking.
Added windshield damage.
The SC50 bombs can be released after rearming.
Input scripts corrected.
Added input command for MG131 machineguns fire, separately of MG151 guns.
EZ42 Gun Sight improvements. Gunsight power switch (on right side of gunsight) it function was to switch on/off both gyroscopes not the whole gunsight.
EZ42 Gun Sight improvements. Both gyroscopes need approximately 1.5 min to get right lead calculation. So they must be switch on in advance before fight.
The cockpit light intensity is corrected.
Radio Power consumption is reduced.
Magnetos bug is fixed.
Gun’s heating model is adjusted.
Engine’s minimum RPM is adjusted.
Tail gear lock mechanism bug is fixed.
Speed indicator is corrected.

DCS F-86F

Excessive oxygen consume is fixed.
IFF is on at cold start is fixed.
Cockpit canopy operation and repair are fixed.
Wrong pressure instrument readings during descent is fixed.
External drop tanks not feeding the engine is fixed.
Added new canopy 3D model.
AIM-9B data and model corrected.
Corrected description in Encyclopedia.
Corrected cockpit and external 3D models.
AIM-9 tone remains after switching from missiles to gun is fixed.
Unstable lock on target above the horizon is fixed.
Joystick buttons assignment is fixed.
Hydraulic system failure influence on landing gear extension/retraction is fixed.
Corrected nose wheel steering behaviour.
Kneeboard point name are fixed.
Mission briefing/kneeboard waypoint discrepancy is fixed.
Corrected attitude indicator model and operation.
Radio compass indicator model errors are fixed.
AN5760 altimeter errors are fixed.
Updated sounds.
Weapon input corrected.
Rocket jettison operation corrected.
FFB effect disappearing after player crashes and restores is fixed.
Engine oil pressure dependency of altitude is fixed.
Player hypoxia corrected.
Lighting Panel is fixed.
Input scripts corrected.
Incockpit hints corrected.
Trim speed is decreased.
A-4 Sight - Input Settings improvements.
Added input category AN/ARC-27 UHF Radio.
Added input category AN/APX-6 IFF Transponder.
Added input category AN/ARN-6 Radio Compass.
Joystick button No.5 has duplicate assignment in default Easy profile is fixed.
Corrected some switches animation logic.
Corrected landing gear sequence animation.
Added engine’s compressor stall.

DCS UH-1H

Corrected IFF audio/light, Flare Counter Reset, Chaff Counter Reset switch logic.
DCS Mi-8MTV2
Autopilot fixed.

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DCS World / Promoção
« Online: Setembro 03, 2014, 09:04:45 pm »
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From September 4th to September 16th, we will be running a DCS Sale. We hope you will use these great deals to fill out your stable of DCS modules.

DCS: Flaming Cliffs 3: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: A-10C Warthog: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: Black Shark 2: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: Combined Arms: $19.99 to $5.99 (70% off)
DCS: UH-1H Huey: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: P-51D Mustang: $29.99 to $11.99 (60% off)
DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight: 49.99 to $24.99 (50% off)
F-15C for DCS World: $9.99 to $4.99 (50% off)
A-10A for DCS World: $9.99 to $4.99 (50% off)
Su-25 for DCS World: $9.99 to $4.99 (50% off)
DCS: F-86F Sabre: $49.99 to $39.99 (20% off)
DCS: Fw 190 D-9 Dora: $49.99 to $39.99 (20% off)


Post original

16
DCS World / DCS: Fw 190 D-9 Dora Pré-venda
« Online: Junho 26, 2014, 01:49:02 pm »


http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/modules/dora/

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Key Features of the DCS: Fw 190 D-9 Dora:

• Unmatched flight physics that allow you to truly feel what it's like to fly this legend.

• Highly detailed, six-degrees-of-freedom (6 DOF) cockpit.

• Interact with cockpit controls with your mouse.

• Accurate Fw 190 D-9 model, squadron markings, and weapons.

• Detailed modelling the Fw 190 D-9 instruments, weapons, engine, radios, fuel, and electrical systems.

• Battle the P-51D Mustang in single and multiplayer games.

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DCS World / Promoção de Verão na DCS
« Online: Junho 04, 2014, 10:31:02 pm »
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DCS SUMMER SALE 2014 IS HERE!

Eagle Dynamics is pleased to announce its Summer Sale for 2014 with discounts up to 60% off. The sale will last from 5 to 18 June 2014.

DCS: P-51D Mustang. $39.99 now $15.99 (60% off)
DCS: Flaming Cliffs 3. $49.99 now $19.99 (60% off)
DCS: A-10C Warthog. $39.99 now $15.99 (60% off)
DCS: Black Shark 2. $39.99 now $15.99 (60% off)
DCS: Black Shark 2 Upgrade (not compatible on Steam). $29.99 now $11.99 (60% off)
DCS: Combined Arms. $39.99 now $15.99 (60% off)
DCS: UH-1H Huey. $49.99 now $29.99 (40% off)
DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight, Pre-Purchase Beta. $49.99 now $34.99 (30% off)
A-10A: DCS Flaming Cliffs. $14.99 now $8.99 (40% off)
Su-25: DCS Flaming Cliffs. $14.99 now $8.99 (40% off)
F-15C: DCS Flaming Cliffs. $24.99 now $19.99 (20% off)

Note: As these are products on sale, purchases during this sale will not be applied to the DCS Customer Bonus System.


Eagle Dynamics e-shop: http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/

18
DCS World / DCS 1.2.8 Update 1
« Online: Maio 28, 2014, 02:12:12 pm »
DCS 1.2.8.27915 changelog

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DCS World
- AI planes don't attack the targets assigned at the starting point when using Late activation: fixed.
- Static BMP-3 no longer able to apply smokescreen.
- TF-51D: Default input added for Game Mode.
- TF-51D: K-14 related commands deleted from axis settings.
- AI helicopters no longer sees “invisible” units.
- DE localization. Mixed languages and translations mistakes in the options menu fixed

DCS: Flaming Cliffs 3
- Radar now can be turned ON after player enters to plane by [RAlt+J].
- FPS in F-15C campaign improved .

DCS: Mi-8MTV2
- 19th mission in “Spring Tension” campaign corrected.

Combined Arms
- Fixed server crash when player attempts to set aircraft route.
- MANPAD’s indication and lock range tuned.
- CA Unit Control - RTB ability added.
- Fixed crash when MP-client takes control SAM Osa (SA-8 ) with disabled AI.

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DCS World / DCS 1.2.8.27915 Open Beta changelog
« Online: Maio 23, 2014, 01:07:50 pm »
DCS 1.2.8.27915 Open Beta changelog

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DCS 1.2.8.27915 Open Beta changelog

DCS World
- AI planes don't attack the targets assigned at the starting point when using Late activation: fixed.
- Static BMP-3 no longer able to apply smokescreen.
- TF-51D: Default input added for Game Mode.
- TF-51D: K-14 related commands deleted from axis settings.
- AI helicopters no longer sees “invisible” units.
- DE localization. Mixed languages and translations mistakes in the options menu fixed

DCS: Flaming Cliffs 3
- Radar now can be turned ON after player enters to plane by [RAlt+J].
- FPS in F-15C campaign improved .

DCS: P-51D (TF-51D)
- Starter action time increased in Autostart script.

DCS: Mi-8MTV2
- 19th mission in “Spring Tension” campaign corrected.

Combined Arms
- Fixed server crash when player attempts to set aircraft route.
- MANPAD’s indication and lock range tuned.
- CA Unit Control - RTB ability added.
- Fixed crash when MP-client takes control SAM Osa (SA-8 ) with disabled AI.

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DCS World / Re:Novas Screenshots do novo Engine Gráfico Edge
« Online: Maio 16, 2014, 03:52:05 am »
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Some new WIP images from the Black Sea map. Nothing new to see in the NTTR map until it is integrated into DCS.









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DCS World / DCS 1.2.8.27529 Change Log
« Online: Maio 13, 2014, 05:47:40 pm »
DCS 1.2.8.27529 Change Log

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DCS World
TF-51: External lights fixed.
Su-25T: Fixed crash when gunpods jettisoned.
Fixed crash related to Saitek FFB drivers.
Module Manager: F-15C entry fixed.
Fixed: player get lost if exit to spectators from stationary aircraft in some conditions.
Fixed trimmer FFB behaviour with MS Sidewinder/Win8 and Logitech G940

DCS: Flaming Cliffs 3
F-15C: Corrected logic of Air Refuel "READY" Light.
Su-27/33: Fixed some cockpit model and texture glitches.
Su-27/33: Fixed desired course indicator on HSI.

DCS: UH-1H
Added quick start missions in DE version.

DCS: Mi-8MTV2
Flares deploy button on the left front dash added.
UV-26 Change dispensing board command fixed.

Combined Arms
Skill for player’s controlled units set to “HIGH”.
SAM will not tracking targets on F10 view after radar emission is OFF (reduced time for contact loss).
Command panel disabled for JTAC role.
Fixed few bugs with routes/targets visibility on F10 view.

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DCS World / Update DCS 1.2.8
« Online: Abril 28, 2014, 10:18:34 pm »
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DCS World
Added FREE TF-51D for DCS World! This is the P-51D with the weapons, radios and rear tank removed with a jump seat added in the back. This does not include dual controls.
Added Su-25T 6 DOF cockpit.
Added initial Oculus Rift support, this does not include front end GUI yet.
AGM-114L/K: Increased speed to about 1.4M.
TACAN added to Lochini International (25X; TBS).
Corrected detection ranges of ground target by aircraft sensors. This can determine spotting of enemy ground units when Fog of War mode is enabled.
MQ-1 Predator: The radar has been removed.
Corrected wingtips vortex position for flyable aircraft.
Corrected HE warheads for unguided rockets.
SAM Hawk: Decreased altitude detection range from 25 to 22 km. Increased missile battery control time from 60 to 80 seconds.
SAM SA-11 Buk. Increased max speed from 3.2 to 3.4M.
MPQ-53 and SA-10 SR radars: Decreased minimum RCS detection level of target from 0.15 to 0.04 sq.m.
Fixed client crash when attempting to add task 'Fire At Point' for a dynamically created group.
Su-25T: SPO-15 sound is now muted when electric power is OFF.
"LockOn" label has been deleted from FC3 module description in Main Menu.
User images in Kneeboard will no longer disappear after window switching.
ME: Fixed toolbar becoming inactive in some conditions.
ME: Corrected location of the buttons in mission goals window.
Added internal cargo trigger.
Reworked chaff and flare rejecting logic for AA and SAM missiles.
Improvements to the multiplayer scoring system.
Fixed Command Start not functioning for AI aircraft.
GUI Error, when you try to Record video is fixed.
Fixed flashing icons on F10 map.
Aircraft can be activated from the Command Bar if selected Uncontrolled mode.
Fixed setLandObject - now sets ID for all objects.
Fixed several issues in the input system.
Radio for ground units now works.
Fixed crash if allocation was made in third party code.
AI aircraft. Pinpoint strike. Fixed attack of map objects.
AI planes will no longer land on occupied runways.
Corrected Tu-22M3 model bugs.
Fixed saving of failures during the mission for clients.
IR missiles. The lock range increased.
AI aircrafts: The killed pilot will not disappear from the cockpit.
The uncontrolled aircraft on the ramp will not ejecting the nonexistent pilot after taking damage.
FFB function with ALT-TAB corrected.

DCS Mi-8MTV2 Magnificent Eight
Corrected campaign and single missions.
Emergency jettison switches are now wired correctly.
Fixed swapped buttons on the UV-26.
Hardpoint racks and additional armor can now be disabled.
Full function ADF (MV) ARK-9, ADF (UHF) ARK-UD.
Added instruments: magnetic compass, G-metr, outdoor thermometer.
External electric power supply bugfix.
Blade of main rotor gone off when runway start from a ship is fixed.
Taxi light switch command added (‘RCtrl + L’ by default).
Fixed right landing light.
Additional equipment weight will be accounted in total weight.
Fixed incorrect track replay with pedal trimmer.
Landing lights retract and rotate using key commands.
Fixed crash in en_SpringMi8-12.miz of campaign.
Fixed automatic rectifier engaging.
Fix TV3-117 engine start failure (after engine cut-off, and then again engine starting)
Impact of a surface to the helicopter wheels is corrected.

DCS: UH-1H Huey
ADF AN/ARN-83: Audio signal can now be heard in all modes.
Fixed animation of control lamp on flare dispenser control panel.
Fixed side M134 bracket arms clipping with side doors.
Added 3D model for wipers motor in cockpit.
Barrel block of M134 minigun now rotates in correct direction.
Pilot and co-pilot sights are now removed from the "civilian" variant.
Added additional armor option to the ME.
Fixed blurred texture of the tail rotor when damaged.
Added Sling Load mission capabilities
Update DCS UH-1H Flight Manual_EN
Cargo camera can be enabled after cargo hooking.
Cargo rope disappear Bounding box edited.
Helicopter will not destroy tank after colliding with it.
“Beta” label removed in the Main menu for UH-1H.
Removed gunsight reticle in civilian variant.
3D. Fixed gaps in cockpit model.
3D. Windows glass shape edited.

DCS: Flaming Cliffs 3
Added F-15C Advanced Flight Model (AFM)
Added Su-33 6DOF cockpit.
Su-25: SPO-15 sound is now muted when electric power is OFF.
A-10A: "Minimum Speed" sound is no longer heard during repairs.
MiG-29: EOS has had its detection range reduced to realistic performance levels.
Russian fighters. The angular size of HUD indication was reduced to real volumes.
A-10A: Bombs fall with undershoot in CCRP mode is fixed.
Su-33. Mirrors will have an image reflection.
Russian fighters. BVR. Corrected range of target marks on the HUD.
Fixed issue with Su-33 take-off from carrier.
Su-25. The plate of airbases list in the cockpit are corrected.
Su-25. Missed cockpit textures behind the right shoulder was added.
Su-25. The gaps in the gunsight are removed.
Su-27/33, MiG-29. HUD. Glideslope error ring and director ring are placed correctly now.

DCS: P-51D Mustang
Left smoke generator will no longer be present when user added to loadout through in-game menu {LAlt + '}.
Decreased count of tracers in the guns.

DCS: Ka-50 Black Shark 2
Corrected gun shell cases appearance point.

DCS: Combined Arms
Corrected color of bullet tracers for 23 and 30mm SPAAG and 2A42.
Added SAM unit acquisition/search radar display.
Manpads controlled by players.
Added ability to control naval units from the Command Map.
Laser ranging and automatic barrel elevation for tanks.
Increase destructiveness of artillery rounds.
Control of air units now possible for clients in multiplayer.
All ground group shoots on one target.
Corrected time reloading for artillery.
New Main Menu theme.
Flyable AC can detect laser ranger emission produced by controllable ground units.
Minimum attack distance for ATGMs has been fixed.
BTR-RD. 9M113 missile model reference corrected.
Corrected infantry descent on helicopters.
3D. Added new model and animation of ATGM 9M113.
The lock and tracking range of SAM radars is increased.
Elevation of missile launchers corrected to prevent sinking missiles after launch.
Added Command Panel for tactical commander to the F7 View.
Command bar. After target designation the aircraft will attack units if even they are moving.
Aircraft can be activated from Command Bar in Uncontrolled mode.
Fixed options “Computer firing solution”.
Helicopters can easily destroy heavy tanks colliding with them is fixed.


DCS 1.2.8.27203 Change Log

24
DCS World / DCS 1.2.8.27125 Open Beta RC3 Change Log
« Online: Abril 25, 2014, 04:39:01 am »
DCS 1.2.8.27125 Open Beta RC3 Change Log

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DCS World
IR missiles. The lock range increased.
AI aircrafts: The killed pilot will not disappear from the cockpit.
The uncontrolled aircraft on the ramp will not ejecting the nonexistent pilot after taking damage.
TF-51D. Quick Start missions corrected.
Su-25T. Cockpit. Autopilot lamps are working now.
Su-25T. Autopilot override key commands changed to [LAlt + A].
Su-25T. Glideslope error ring and director ring are placed correctly.
FFB function with ALT-TAB corrected.

DCS FC3
Added English flight manual of F-15C.
Some issues with copy protection of A-10A and FC3 are fixed.
Fixed some FFB issues.
The blackout at high G is fixed.
Su-25. The plate of airbases list in the cockpit are corrected.
Su-25. Missed cockpit textures behind the right shoulder was added.
Su-25. The gaps in the gunsight are removed.
Su-27/33, MiG-29. HUD. Glideslope error ring and director ring are placed correctly now.
F-15C. 3D models of pilot and parachute are corrected.
F-15C. Added hydraulic failures influence.
F-15C. Ailerons maximum deflection angles are increased.
F-15C: Elevator maximum deflection angles are corrected.
F-15C. Obsolete autopilot commands are removed.
F-15C. Added engine destruction by fire.
F-15C. Added working fuel quantity indicator.
F-15C. Flaps are down at hot start on ground.
F-15C. Wing fuel tanks can be damaged.

DCS Combined Arms
Missing lifebar for ground units on F10 view fixed.
Tank’s fire solution issue are fixed.
Command bar. After target designation the aircraft will attack units if even they are moving.
Aircraft can be activated from Command Bar in Uncontrolled mode.
Fixed options “Computer firing solution”.
Helicopters can easily destroy heavy tanks colliding with them is fixed


DCS Mi-8MTV2
Fix TV3-117 engine start failure (after engine cut-off, and then again engine starting)
Impact of a surface to the helicopter wheels is corrected.

DCS UH-1H
Flight manual corrected.

25
DCS World / NTTR Map Work in Progress
« Online: Abril 17, 2014, 07:50:14 pm »


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With the completion of the airbase lights at Nellis and Creech, all major art and geometry components of the NTTR map are now complete. We are now waiting for the integration of EDGE and the new map data system into DCS to allow the importing of new maps such as the NTTR.

- Now with full lighting on.



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NASCAR... bah.

Some fun CA possibilities...


http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=2045930

26
DCS World / DCS 1.2.8.26442 Open Beta RC1 Change Log
« Online: Abril 11, 2014, 10:33:49 am »
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DCS World
Rockets has an abnormal affect by wind is fixed.
Su-25T. Digital drums on baro altimeter will works.
Su-25T. Pipper will displayed on the HUD when select mode Free-Fall Bombing in the "Invisible zone" and minor adjustments to HUD.
Su-25T. Tuned mirrors.
GUI Error, when you try to Record video is fixed.
Trash bin icon removed for TF-51D in MM.

DCS Flaming Cliffs 3
A-10A: Bombs fall with undershoot in CCRP mode is fixed.
Su-33. Mirrors will have an image reflection.

F-15C: DCS Flaming Cliffs
The PTC work is changed.
Sustained load factors corrected.
Speed brake automatic retraction by AoA corrected.
The accounted radius of wheels and traction corrected.
Added damage of engines.
Added disengage of PTC when gear extension.
Check ARI on the ground.
Cockpit update.
Navigation lights reflections swapped.
Changes to HUD AoA display.

DCS UH-1H
Cargo camera can be enabled after cargo hooking.
Cargo rope disappear Bounding box edited.
Helicopter will not destroy tank after colliding with it.
“Beta” label removed in the Main menu for UH-1H.

DCS Mi-8MTV2
External electric power supply bugfix.
ARK-9 fine tuning knobs will works.
Blade of main rotor gone off when runway start from a ship is fixed.

DCS Combined Arms
New Main Menu theme.
Flyable AC can detect laser ranger emission produced by controllable ground units.
Minimum attack distance for ATGMs has been fixed.
BTR-RD. 9M113 missile model reference corrected.
Corrected infantry descent on helicopters.


http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2041137&postcount=6

29
DCS World / Re:Open Beta 1.2.8
« Online: Abril 04, 2014, 12:27:06 pm »






 ^_^

30
DCS World / Open Beta 1.2.8
« Online: Abril 04, 2014, 08:32:13 am »
DCS World
Added FREE TF-51D for DCS World! This is the P-51D with the weapons, radios and rear tank removed with a jump seat added in the back. This does not include dual controls.
Added Su-25T 6 DOF cockpit.
Added initial Oculus Rift support, this does not include front end GUI yet.
AGM-114L/K: Increased speed to about 1.4M.
TACAN added to Lochini International (25X; TBS).
Corrected detection ranges of ground target by aircraft sensors. This can determine spotting of enemy ground units when Fog of War mode is enabled.
MQ-1 Predator: The radar has been removed.
Corrected wingtips vortex position for flyable aircraft.
Corrected HE warheads for unguided rockets.
SAM Hawk: Decreased altitude detection range from 25 to 22 km. Increased missile battery control time from 60 to 80 seconds.
SAM SA-11 Buk. Increased max speed from 3.2 to 3.4M.
MPQ-53 and SA-10 SR radars: Decreased minimum RCS detection level of target from 0.15 to 0.04 sq.m.
Fixed client crash when attempting to add task 'Fire At Point' for a dynamically created group.
Su-25T: SPO-15 sound is now muted when electric power is OFF.
"LockOn" label has been deleted from FC3 module description in Main Menu.
User images in Kneeboard will no longer disappear after window switching.
ME: Fixed toolbar becoming inactive in some conditions.
ME: Corrected location of the buttons in mission goals window.
Added internal cargo trigger.
Reworked chaff and flare rejecting logic for AA and SAM missiles.
Improvements to the multiplayer scoring system.
Fixed Command Start not functioning for AI aircraft.

DCS Mi-8MTV2 Magnificent Eight
Corrected campaign and single missions.
Emergency jettison switches are now wired correctly.
Fixed swapped buttons on the UV-26.
Hardpoint racks and additional armor can now be disabled.
Full function ADF (MV) ARK-9, ADF (UHF) ARK-UD
added instruments: magnetic compass, G-metr, outdoor thermometer

DCS: UH-1H Huey
ADF AN/ARN-83: Audio signal can now be heard in all modes.
Fixed animation of control lamp on flare dispenser control panel.
Fixed side M134 bracket arms clipping with side doors.
Added 3D model for wipers motor in cockpit.
Barrel block of M134 minigun now rotates in correct direction.
Pilot and co-pilot sights are now removed from the "civilian" variant.
Added additional armor option to the ME.
Fixed blurred texture of the tail rotor when damaged.
Added Sling Load mission capabilities
Update DCS UH-1H Flight Manual_EN

DCS: Flaming Cliffs 3
Added F-15C Advanced Flight Model (AFM)
Added Su-33 6DOF cockpit.
Su-25: SPO-15 sound is now muted when electric power is OFF.
A-10A: "Minimum Speed" sound is no longer heard during repairs.
MiG-29: EOS has had its detection range reduced to realistic performance levels.
Russian fighters. The angular size of HUD indication was reduced to real volumes.

DCS: P-51D Mustang
Left smoke generator will no longer be present when user added to loadout through in-game menu {LAlt + '}.
Decreased count of tracers in the guns.

DCS: Ka-50 Black Shark 2
Corrected gun shell cases appearance point.

DCS: Combined Arms
Corrected color of bullet tracers for 23 and 30mm SPAAG and 2A42.
Added SAM unit acquisition/search radar display.
Manpads controlled by players.
Added ability to control naval units from the Command Map.
Laser ranging and automatic barrel elevation for tanks.
Increase destructiveness of artillery rounds.
Control of air units now possible for clients in multiplayer.
All ground group shoots on one target.
Corrected time reloading for artillery.

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2033920&postcount=5

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